De timajo's op Borneo

Kota Kinabalu vervolg

Vervolg : We zijn dus uiteindelijk niet naar een van de eilanden geweest, het bleef te bewolkt. Het was gelukkig wel droog geworden.

We zijn uiteindelijk naar een Wildlife park geweest. Daar moet je je niet te veel van voorstellen, het was eigenlijk een soort veredelde dierentuin, maar wel leuk opgezet.

Niet al te groot, precies genoeg voor een middagje vermaak.

In het park hadden ze ook de beroemde neusapen en dat was wel leuk om deze eens van dichtbij te zien.

Precies op het moment dat wij bij deze apen liepen,was hun verzorger daar ook aanwezig en mochten wij ze wat nootjes geven. Ze hebben dus hele zachte handjes en pakten de nootjes heel voorzichtig van ons aan. Leuk !

Verder was er nog een soort show, met papagaaien en werd er een testje gedaan wie er sterker was een orang oetan van 8 jaar of een volwassen mens, en natuurlijk werd Joost uit het publiek gehaald om deze test te doen. ( zou het zijn omdat hij zo op ze lijkt, hahahaha)

Maar goed, hij kreeg een kokosnoot en de aap ook en wie hem het eerst open had, had gewonnen. En......Joost won, hahahaha, de verzorger zei dat hij dit nog niet eerder had meegemaakt, eigenlijk won de aap altijd. Tja dan moet je niet Joost uitkiezen, die is zo bloedfanatiek, ik zag dat koppie al gaan tijdens het openmaken, ik dacht : die wil winnen !!!!

En dat deed hij dus.

Tim mocht ook nog een wedstrijdje houden tegen de orang oetan, met een stokje iets ergens overheen duwen, maar dat won de aap.

Al met al een grappig uitje.

Daarna zijn we nog even naar de plaatstelijke markt geweest, waar we allerlei lekkers hebben gegeten.

Vandaag werden we wakker met een stralende zon, dus op naar de eilanden !

Dit keer gingen we naar Manutik, dit eilandje zag er wat mooier uit en we hebben er heerlijk in de zon gezeten ( en alle 3 verbrand !) en gesnorkeld.

Hier zagen we weer wat andere vissen en ook Nemo was weer in grote getalen aanwezig.

Leuk hoor.

Vanavond lekker gesnackt bij de Burger King en morgen vliegen we weer verder, nu wat dieper de jungle in.

We vliegen naar Sandakan, waar we een resort hebben in het regenwoud, als dat maar goed gaat......................( kwa insekten,brrrrrrrrrrrrrrrrr we hebben al wat engerds gezien)

We zijn begonnen met de malariapillen en hopelijk krijgen we niet teveel last van bijwerkingen.

Ik denk dat we de komende 5 a 6 dagen geen internet hebben, dus de verhalen volgen pas later.

Groetjes en waarschijnlijk tot over een dag of 6.

De Timajo's

Pam

Leuk verhaal Marinet!

Jan en Annie

Joost gefeliciteerd met de overwinning op die grote aap.Jammer Tim dat het bij jou niet lukte.Opa zei kijk Oma je familie is daar.Niet leuk he van Opa.Fijn dat jullie zo genieten en best veel meemaken en wat leuk dat jullie die aapjes mochten voeren.Jan en ik zijn bij jullie poezen geweest.Alles was goed Er lag er 1 op het bed en Sammie lag onder bed en Dj was op zolder.Dit was het weer in afwachting van vervolg verhalen. Geniet nog heel veel en liefs van ons.

Pieternel

Wat een prachtige foto van die neusaap, ook ik dacht dat ik naar een foto van mijzelf keek en dat die foto met dat witte strand gewoon heerlijk. Natuurlijk ging Joost winnen van een aap, hij is er zelf ook één!!! haha. Je maakt weer prachtige foto's Marinet. En je verhalen zijn heerlijk om te lezen. Hoop dat jullie tussen de reizen door wel genoeg kunnen uitrusten. Wacht weer op het volgende verhaal. Lekker genieten en dikke kus aan Tim.

Rob & Fiona

He kokosnoot kraker sneller als een orang oetang een kokosnoot kraken, heb altijd al geweten dat je sneller was dan een aap en dat voor een man van 50!!!!
De fotos zien er mooi uit vooral van die neus aap dacht dat ik een lelijke neus had hahaha.
Nog veel plezier van jullie mooie vakantie, en veel foto's en film maken.

Danny

Joost toch,

Heb je nou je zin.
Weer een oeran oetang bij de zielenknijper.

Alet

Wat een byzondere beestenboel allemaal! SUPER GAAF.. van een afstandje;) Wat schrijf je leuk, ik hoor het je zo allemaal vertellen! Veeeel plezier in de jungle!!!

Kim Verlinde

Hoi daar..
wat ziet het er mooi uit..
ben benieuwd naar jullie jungle verhalen!!

marinette

dank voor jullie reacties, blij dat jullie de verhalen waarderen.
Vandaag daarom weer een update

vera

zongen jullie telkens het liedje: Beestjes, ik zie overal beestjes???
Je krijgt beslist minachting voor onze insecten!!
Geniet ze en ik doe het hier ook met jullie verslag.Een extra groet voor TIM. vera

Jan en Annie

Hallo vakantie gangers. Wat zien jullie toch veel,ik zou het niet zo zien zitten al die beesten,eng hoor.Het is er wel erg mooi Is het hotel waar jullie nu zijn beter dan het vorige.Nog een week genieten en dan is het weer voorbij.Julli verhalen zijn geweldig en daar genieten wij vanNog heel veel reisgenot en tot de volgende verhalen,Liefs en groetjes
Jan en Annie. Knuffel voor Tim.

Rob & Fiona

Wat een natuur daar aan de Kinabatangan rivier, dat is wel wat anders dan safari park beeksebergen. De hele dag de jungle verkennen en dan op het einde nog eventjes 538 treden bestijgen pfffff petje af hoor!!!! Maar ja de beloning mag er dan ook zijn een lekker koel drankje, mooie herinneringen en de digitale camera goed gevuld met mooie plaatjes !!!

Erik

Leuke verhalen en mooie foto's.
Ps hier regent het ook nog steeds regelmatig.
Veel plezier nog de komende dagen.