De timajo's op Borneo

Perhentian Islands

Hèhè we hebben weer internet.

Na 5 dagen verblijf op een tropisch eiland hebben we nu weer contact met de buitenwereld.

25 tot en met 29 augustus.

We zijn van Sandakan naar Kuala Lumpur gevlogen, dat was een vlucht van ongeveer 45 minuten.

Op het vliegveld van Kuala Lumpur even lekker gesnackt bij de McDonald's en daarna met de volgende vlucht van Kuala Lumpur naar Kota Bharu. Daar hebben we 1 nacht geslapen bij Lee's Guesthouse.

De eigenaar is Mr. Lee een Chinese man, die zich het vuur uit de sloffen voor je loopt. Die man is niet te stoppen, hij blijft maar in de weer en wil alles voor je regelen. Voor 6 euro per persoon per nacht hebben we bij hem geslapen, prima verzorgd hoor.

's Morgens de 25e heeft hij een taxi voor ons geregeld naar de boot, die ons naar de Perhentian Islands moet brengen, ook heeft hij al boottickets voor ons geregeld.

Om 9.15 staan we in Kuala Besut, de haven waar we vertrekken en om kwart voor 10 zitten we op de boot.

En wat voor een boot, een waar scheurijzer op het water, 400 PK brengt ons naar de eilanden.

En dat gaat hard..................af en toe springen we op het water, de boot komt helemaal los en we vragen ons af of al die bagage wel blijft liggen, met zulke klappen/sprongen op het water. Het gaat er wild aan toe.

Na ongeveer 35 minuten komen we aan bij ons verblijf voor de komende 5 dagen en dat ziet er zeker niet verkeerd uit.

Mooi wit strand en palmbomen en leuke hutjes op het zand.

Ook onze hut/kamer valt niet tegen, pas helemaal vernieuwd, dus we kunnen hier lekker relaxen.

Een grote tegenvaller voor Joost is dat we bij ons hotel geen bier kunnen krijgen.

's Middags maken we een wandelingetje over het strand en nergens zien we bier, hahaha, tja het is een islamitisch gedeelte hier en dan ook nog in de ramadan, dus dat maakt het lastig.

Na wat vragen blijkt er 1 hotel te zijn dat bier heeft en daar zullen we de komende 5 dagen dus gaan eten !

Verder is het niet groot, je kunt over het strand zo'n 10 minuten de ene kant op lopen en ongeveer 15 minuten de andere kant op en dan heb je het gehad.

De ene kant op zijn wat restaurantjes, winkeltjes en de andere kant op is n iets, alleen wit zand en een blauwe zee.

Ook maken we de eerste middag meteen een duik in de zee voor ons hotel en we worden niet teleurgesteld, je kunt voor de deur al snorkelen en allerlei leuke vissen zien.

Eigenlijk worden de volgende 4 dagen ook op deze wijze gevuld.

We ontbijten lekker op het strand, we zwemmen en we luieren, we eten bij het enige restaurant met bier, waar het dan ook het drukst is.(en helaas de bediening heel slecht) We snorkelen, maken een boottochtje en dit ritueel herhaalt zich iedere dag.

Bij het snorkelen zien we de mooiste vissen, vooral veel clownvissen ( nemo's) in allerlei kleuren, ze zijn nieuwsgierig en komen echt naar je toe, om weer snel in hun anemoon te vluchten als ze het eng vinden.

Tim vond het snorkelen eerst weer even eng, maar was daarna niet meer uit het water weg te slaan.

We maken heel veel onderwater foto's en filmpjes en we zien ook zelfs een zeeschildpad, maar helaas net op een moment dat we de camera niet in de aanslag hebben.

En nu zijn deze 5 dagen alweer voorbij en zijn we vandaag weer naar Kuala Lumpur gevlogen.

We werden om 8 uur vanochtend door de eerste boot opgepikt.

Het is allemaal wat lastig vandaag, want gisterenavond was het einde van de ramadan en nu is het feest en een heleboel mensen zijn dus vrij en we moeten de boot dan ook met 23 andere mensen delen, omdat er maar weinig boten zijn vandaag. Normaal mogen er maximaal 12 mensen op de boot en nu zaten we dus met het dubbele aantal.

En het was weer een barre tocht, het ging er weer wild aan toe en de meesten, inclusief mezelf, waren weer zeer opgelucht toen we veilig aan land stonden.

Daar moesten we nog een taxi zien te regelen naar het vliegveld. Dit lukte gelukkig snel, maar wel tegen extra geld vanwege de feestdagen.

Alles verliep vlot en om 15.00 uur ongeveer zaten we in ons hotel in Kuala Lumpur, waar we een vette tegenvaller hadden, want heb ik daar met opzet een hotel met zwembad uitgezocht, zijn ze het zwembad aan het renoveren en is het dus hartstikke dicht. Balen !!!

Wel hebben we een mooi uitzicht op de beroemde twin towers van Kuala Lumpur, schrale troost..

Hoe moeten we nu nog even bijkleuren, de laatste dagen ?

Eerst maar even slapen en morgen gaan we even kijken wat we hier nog allemaal gaan doen.

Overigens is het hier morgen Onafhankelijkheidsdag en dat wordt groots gevierd,dus we zullen het meemaken.

Tot morgen !