De timajo's op Borneo

Pretpark en nachtmarkt Kuala Lumpur

Vandaag besloten we om naar Sunway Lagoon te gaan, dat is een heel groot pretparkachtig gebeuren, met van alles in 1. Er is een supergrote mall, waar je je gek kunt shoppen, er is een waterpark, een extremepark, wildlifepark en pretpark.

Wij wilden eigenlijk voor het waterpark gaan, maar je kunt niet alleen naar het waterpark, je moet minimaal een 3 parken kaart kopen.

Je weet niet wat je ziet, zo groot het daar is, maar omdat het hier deze week ook vakantie is, ook heel erg druk.

Het waterpark viel een beetje tegen, maar we hebben wel even lekker gezwommen en zijn weer wat bijgekleurd.

Daarna hebben we even door het wildlifepark gelopen, maar als je net van Borneo af komt, waar veel van deze dieren in het wild te zien waren, dan valt dit tegen en vind je het ook best wel zielig.

Op naar het pretpark dus. De eerste de beste attractie die we tegen kwamen is een soort schommelboot. Die kent Tim wel vanuit Nederland en volgens Tim kan zijn maag die wel aan.

Nou de schommelboot bleek toch iets anders te zijn als degene in Nederland, want deze ging dus helemaal over de kop en bleef ook even op zn kop hangen, dus met een ietswat wittere neus kwam Tim er weer uit en hij wilde meteen nergens meer in.

Undecided
Hahaha, nou ja, wij waren het ook wel zat en we zijn vervolgens even in de mall geweest, waar Joost het niet na kon laten een nieuwe zonnebril te kopen en Tim een tasje voor zijn Ipod.

Daarna zijn we naar het hotel terug gegaan om vervolgens weer naar de Central Market te gaan om weer van die overheerlijke rendang te eten.

Vervolgens brachten we weer een bezoek aan de knabbelvisjes voor een opknapbeurt van de voetjes en daarna wandelden we richting nachtmarkt.

Daar was van alles te koop en vooral veel dure merken voor heel weinig geld

Wink

Daar hebben we flink wat gescoord en voldaan reden we met de taxi weer terug naar het hotel.

Onderweg nog even de beroemde toren op de foto gezet, terwijl hij verlicht was en bij het hotel aangekomen stond daar een van Tim's droomauto's geparkeerd, dus dat moest even vastgelegd worden.

Nu weer slapen en dan morgen onze laatste dag.

Ik denk dat dit dan ook ons laatste verhaal is vanuit Maleisië.

We vertrekken morgenavond hier om 23.55 uur en reizen dan 6 uur terug in de tijd, om op zaterdagochtend vroeg om 6.35 nederlandse tijd te landen, als het goed is.

Maleisië en dan vooral Borneo is een geweldige vakantie geweest, met zulke mooie natuur.

En zo mooi om te zien dat ook de mensen zelf daar steeds meer beseffen, dat wat ze daarhebben echt uniek is en dat ze dat met rust moeten laten. Hopelijk zijn ze nog niet te laat.

Wij hebben het heel leuk gehad, het was weer heel wat anders dan Indonesië en ook zeer afwisselend, met regenwoud, stranden en stad, een mooie mix.

Hopelijk tot gauw in Nederland.

Bedankt voor alle reacties, dat vonden we heel leuk.

Leuk dat jullie een beetje met ons mee gereisd zijn !!!

groetjes de timajo's, nu nog vanuit Kuala Lumpur

Pam

Hallo Timajo's,

Ik heb jullie verhalen met een lach gelezen. Het lijkt mij een zeer geslaagde vakantie geweest. Aan de foto's te zien is de ontwikkeling en beschaving iets verder dan andere delen van Indonesië. Toch was er veel herkenbaarheid in jullie verhalen. Mooie foto's, vooral van het snorkelen.

Een goede terugreis!

Groetjes, Pammy

vera

tja, wat ongelooflijk vervelend voor vele van ons, dat jullie vakantie erop zit. Zulke prachtige foto's, verhalen en duidelijk
behoren weer tot het verleden. Maar......wel heel veel dank
en schaam je niet om komend jaar weer dit te doen, -ha,ha,ha- Goede thuiskomst met die schat aan indrukken.