De timajo's op Borneo

Kuala Lumpur

31 augustus 2011

Vandaag lekker uitgeslapen en daarna uitgebreid ontbeten.

En wat voor ontbijt, ik denk dat we nog nooit een dergelijk ontbijt hebben gezien, je kunt het zo gek niet bedenken of het was er, van patat tot yoghurt van allerlei gebak tot allerlei noodles, allerlei soorten brood, beleg, salades, etc. etc., sommige dingen zou ik echt niet moeten 's morgens, maar anderen kennelijk wel.

Daarna hebben we een uitgebreide stadswandeling gedaan.

Vandaag is een officiële feestdag en we hadden er veel van verwacht, maar we hebben er niet veel van gemerkt. Wel liep er heel veel volk op straat ,op hun paasbest, maar er waren geen activiteiten, althans niet op de plekken waar wij hebben gelopen.

We hebben de oude koloniale wijk bezocht, waar heel veel gebouwen zijn gerestaureerd, wel een gek gezicht die koloniale gebouwen en op de achtergrond allerlei wolkenkrabbers.

We hebben het gebouw van de sultan gezien, waar het overigens ontzettend stonk naar riool en pis, om te koren gewoon, snel weer door dus.

Verder hebben we de Central Market bezocht, wel een leuke markt met allerlei kraampjes met allerlei snuisterijen en hebbedingetjes.

Ook was er een kraam met de bekende visjes, je weet wel, die visjes die je voeten of handen schoonknabbelen.

In Nederland zie je ze ook in de spa's, maar hier op de markt en voor een prikkie. Waar je in Nederland 25 euro betaald voor een half uur, ben je hier voor 3 euro klaar.

Dat wilden we wel, dus hup..met de voetjes in het water. Eerst even lachen gieren , brullen, vooral brullen omdat er net een kakkerlak voor me langs schoot, maar uiteindelijk werden onze voeten lekker schoon geknabbeld, morgen gaan we weer !!!

Aan het einde van de middag zijn we neergestreken op het eetgedeelte van de markt, waar we de heerlijkste rendang ( Indonesisch gerecht) ooit hebben gegeten en dat voor maar € 1,50, ook daar gaan we morgen weer naar toe, wat een lekker eten zeg.

Nu zitten we weer op de kamer, Joost en Tim kijken een film en ik werk de site weer even bij.

Nog maar 2 dagen te gaan en dan komen we weer naar huis.

Nog even genieten dus.

Jan en Annie

Wat hebben jullie toch veel gezien en gedaan.Wat een leuke foto dat jullie op een rijtje zitten en de visjes aan jullie voeten knabbelen.Ik zou dat ook wel eens willlen ondergaan.Wat een lux ontbijt was dat zeg. Kuala Lumpur is wel een nmooi stad .Nog even en jullie terugreis gaat beginnen En Tim dan ben j bijna jarig. Wij wensen jullie en hele goede terugreis en tot gauw. Liefs en groetjes Jan en Annie